تاريخچه خودرو مازاراتي


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماشین و آدرس roborami.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 101
بازدید کل : 5595
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



تاريخچه خودرو
مازاراتي، خودروسازي موفق
مازاراتي يكي از شركت‌هاي خودروسازي كشور ايتالياست كه در دسامبر 1914 تأسيس شد. اين شركت توسط برادران مازاراتي به نام‌هاي آلفري ، بيندو ، كارلو و اتوره تاسيس شد. آنها در ابتداي تأسيس به توليد خودروهاي مسابقه‌اي پرداختند. سال 1932 آلفري فوت كرد و 3 برادر ديگر هدايت شركت را ادامه دادند، اما سال 1937، 3 برادر مازاراتي سهام خود را به شركت Adolforsiواگذار كردند اما به عنوان مهندس در توليد خودرو در شركت به كارخود ادامه دادند.

در اين زمان نيز شركت مازاراتي همچنان به توليد خودروهاي مسابقه‌اي مي‌پرداخت كه در مسابقات رالي نيز موفقيت‌هاي زيادي به دست آورد. مازاراتي حتي در برابر غول‌هاي خودروسازي آلماني مانند مرسدس بنز در سال‌هاي 1939 و 1940 هم موفقيت‌هاي فراواني را كسب كرد. يكي از خودروهاي موفق مازاراتي در مسابقات رالي، خودروي

CTF8 بود كه موفق به كسب عنوان قهرماني شد. با شروع جنگ جهاني دوم، مازاراتي هم مانند ديگر خودروسازان دنيا به توليدات جنگي پرداخت و خودروي نظامي V16را براي رهبروقت يعني موسيليني توليد كرد. با پايان جنگ، شركت توليدات عادي خود را از سرگرفت و خودروهاي سري A6 را به بازار عرضه كرد. در ادامه، شركت مازاراتي با جذب متخصصان بيشتر تمركز خود را بيشتر روي ماشين‌هاي مسابقه‌اي قرار داد. در اين دوران علاوه برخودروهاي مسابقه، خودروهاي ACLT و CLT8 و معروف‌ترين خودروي خود يعنيA6GCN را هم توليد و عرضه كرد. سال 1957 تيم مازاراتي با خودروي F250 توانست موفقيت چشمگيري را به دست آورد. از ديگر خودروهاي مازاراتي دراين زمان مي‌توان به 450S ، 350S ، 300S ، 200S و TIPO61 تا سال 1961 اشاره كرد. مازاراتي پس از سال 1957 از توليد خودروهاي مسابقه‌اي كاست و تمركز خود را روي خودروهاي ديگر معطوف كرد و اولين خودروي 6 سيلندر خود را عرضه كرد. سال 1968 مازاراتي توسط شركت فرانسوي CITROEN خريداري شد و در ادامه سال 1971 خودروي مازاراتي بورا به توليد انبوه رسيد. سال 1975 شركت بنلی مازاراتي را از سيتروئن خريداري كرد. پس از آن بخشي از سهام مازاراتي توسط شركت كرايسلر (CHRYSLER)‌ خريداري شد. سال 1993 شركت فيات با سرمايه‌گذاري در مازاراتي هدايت آن را به دست گرفت و سال 1997 فيات 50 درصد سهام مازاراتي را به شركت فراري فروخت، هرچند كه بخشي از سهام فراري نيز در اختيار فيات بود. از آن پس شركت مازاراتي دست به توليدات محبوب‌تر و موفق‌تري زد و در حال حاضر به عنوان يكي از شركت‌هاي تحت كنترل فيات به توليد خودرو مشغول است.



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : ramin moeini
ت : یک شنبه 10 مهر 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');