چگونه يک طراح خودرو شويم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماشین و آدرس roborami.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 5527
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



چگونه يک طراح خودرو شويم؟

طراحي و ساخت يک خودرو، نيازمند مهارت‌هاي متعدي در علوم فني است. کشورهاي صاحب سبک در ساخت و توليد خودرو، براي افزايش توانايي دانشجويان در طراحي خود‌رو، اقدام به برگزاري کلاس‌هاي تخصصي طراحي خودرو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فني و حرفه‌اي مي‌کنند. موسسه

UMEA در سوئد و کالج سلطنتي هنر (RCA) انگلستان، نمونه‌هاي بارز تلاش کشورهاي صنعتي در ترويج علوم طراحي و ساخت خودرو هستند.

 

روياي بسياري از جوانان، طراحي و ساخت خودروهاي زيبا است. خودروهايي که سريع‌تر از يک هواپيما باشند! گاهي طرح ساخت خورويي پرنده، سال‌ها ذهن جوانان علاقه‌مند به اتومبيل را به خود مشغول مي‌کند اما از کجا بايد شروع کرد؟ 

 

درک و فهم صحيح معيارهاي طراحي خورو، نيازمند سال‌ها تحصيل و تجربه است. در کشورهاي صاحب سبک در صنعت خودرو، راهکار جالبي براي برطرف سازي اين مشکل مطرح شده و آن آموزش گام به گام طراحي خودرو است. در اين آموزشگاه‌ها دانشجويان علاقه‌مند و مستعد خيلي زود  شناسايي مي‌شوند و در کارگاه‌ها و دانشگاه‌هاي تخصصي طراحي خودرو به تحصيل ادامه مي‌دهند. پس دانشجو علاوه بر آشنايي با علوم مقدماتي طراحي خودرو در ابتداي جواني، از تحصيل و آموزش دروس غير ضروري معاف مي‌شود و در نتيجه چرخ نوآوري و ترقي در صنعت خودرو سرعت مي‌گيرد.

 

دانشجويان در آغاز کار با طراحان دوبعدي ايده‌هاي جديد آشنا مي‌شوند. دوره آموزشي طراحي وسايل نقليه  (Transportation Design)مهارت‌هاي لازم  براي طراحي اوليه خودرو را در اختيار دانشجويان قرار مي‌دهد.

 

نمونه‌هايي از طراحي دوبعدي انجام شده در کارگاه طراحي کالج مرکز هنر (Art Canter) پاسادناي کاليفرنيا در شکل به تصوير کشيده شده است. دانشجويان در دوره تخصصي طراحي دوبعدي با معيارهاي اوليه طراحي خودرو آشنا مي‌شوند.

 


 

مرحله بعدي تبديل طرح‌هاي دوبعدي به مدل‌هاي سه‌بعدي در دنياي واقعي است. دوره تخصصي طراحي خودرو، ضرورت‌هاي مورد نياز خودروهاي واقعي را آموزش داده و دانشجويان را آماده ساخت مدل‌هاي سه بعدي مي‌کند.

 


 

دانشجويان پس از آشنايي با معيارها و استانداردهاي مقدماتي، با محدوديت‌هاي طراحي در شاخه‌هاي مختلف طراحي خودرو آشنا مي‌شوند. معيارها و استانداردهاي تخصصي ساخت خودروهاي سبک خودروهاي سنگين، وسايل نقليه عمومي و ... همگي با هم تفاوت دارند. آگاهي از تفاوت‌ها، درک و فهم عامل اصلي اين تفاوت‌ها و آموزش راهکارهاي اعمال اين اختلاف‌ها، دانشجويان مبتدي را بيش از پيش آماده  طراحي مدل‌هاي واقعي و کاربرد مي‌کند.

 

از آنجايي که دانشجويان منتخب براي ادامه  تحصيل در علوم طراحي و ساخت خودرو ديگر درگير دروس غيرکاربردي نيستند، در مدت کوتاهي مهارت‌هاي لازم  در طراحي و ساخت خورو را بدست مي‌آورند. آموزش علوم تخصصي و فني، آخرين گام رسيدن به اوج آسمان نيلگون و رويايي طراحي خودرو است. اکنون دانشجويي که انتظار مي‌رفت ده‌ها سال تحصيل کند تا آماده طراحي شاهکار صنعتي بشر يعني خودرو شود، در مدت معقولي به مهارت‌هاي لازم براي طراحي خورو دست يافته است.

 

گرايش‌هاي تخصصي طراحي و ساخت شاسي، اتاق، موتور، زنجيره انتقال قدرت و ... آخرين مرحله دوره تخصصي طراحي خورو هستند. دانشجويان پس از تکميل اين دوره که کمتر از دوره آموزش عالي دانشگاه‌ها به طول مي‌انجامد، همه مهارت‌هاي لازم در طراحي بخش مورد علاقه خود از خودرو را بدست مي‌آورند و با کوله‌ باري پر از آگاهي و تجربه وارد صنعت خودروي کشورشان مي‌شوند و با بکارگيري دانش و کم وسعت ولي عميق موجب رشد ترقي صنعت خورو در کشور خود مي‌گردند. اين در حالي است که مهندسان صنايع خودرويي کشورهاي در حال توسعه، به دليل آموزش غير صحيح، حتي پس از 3 دهه کار در کارگاه‌هاي ساخت و توليد خورو، قادر به ايجاد تغيير کوچکي در محصولات معدود و غيربومي کشورشان نمي‌شوند. محصولاتي که در کشورهاي صاحب سبک در صنعت خودرو، طراحي شده و در کشورهاي در حال توسعه، سري‌سازي مي‌شوند.

 




:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
ن : ramin moeini
ت : سه شنبه 12 مهر 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');