شولت کامارو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماشین و آدرس roborami.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 106
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 5597
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



موضوع: شورولت
 
شورولت - کامارو (Chevrolet Camaro) را می توان یکی از معروفترین و پرطرفدارترین محصولات کمپانی شورولت (CHEVY) دانست که پیدایش آن بر می گردد به سال 1967 و تاکنون 5 نسل از آن بر روی خط تولید این کمپانی قرار داشته است. ظهور نسل پنجم این خودرو با ارائه یک مدل مفهومی (Concept) از شورولت در سال 2006 آغاز شد ،زمانی که طرح ایده ای شورولت - کامارو (Chevrolet Camaro) با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان به خودرو مواجه شد . سرانجام در بهار سال 2009 و بعنوان مدل 2010 این خودرو در لیست فروش کمپانی قرار گرفت. شورولت - کامارو (Chevrolet Camaro) در سه تریم ال اس (LS) ، ال تی (LT) و اس اس (SS) عرضه می گردد که در مدل ال اس (LS) و ال تی (LT)از پیشرانه ای 6 سیلندر به حجم 3.6 لیتر و توان 304 اسب بخار (hp) و در مدل اس اس از پیشرانه 8 سیلندر به حجم 6.2 لیتر با توان تولیدی 426 اسب بخار (hp) بهره می برد. از رقبای این خودرو می توان به دوج - چلنجر (Dodge Challenger) و فورد - موستانگ (Ford Mustang) اشاره کرد.

به نظر میرسد که رقابت بین خودروهای عضلانی ( Muscle car ) در حال تكمیل شدن است و اینك فورد موستانگ - دوج چلنجر و شورلت كامارو پس از گذشت سه دهه به رقابت می پردازند .  سه خودرویی كه كارخانه های سازنده شان با مشكلات مختلف اقتصادی - زیست محیطی و... دست به گریبان هستند و از آخرین حربه های خود برای زنده ماندن استفاده می كنند .

كامارو در دو سطح تجهیزات عرضه می شود كه SS و RS نام دارند .

 

 

مدل پایه یا RS از یك موتور 6/3 V6 با سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده می كند . حداكثر توان تولیدی این موتور 300 اسب بخار است كه می تواند این میزان قدرت را از طریق یك گیربكس 6 سرعته ی دستی با نام Aisin و یا 6 سرعته ی اتوماتیك با نام 6L50 انتقال دهد .

مدل SS به یك موتور V8 6/2 لیتری مجهز شده كه می تواند قدرتی در محدوده ی 395 تا 420 اسب بخار تولید كند .

این گونه به یك گیربكس 6060 شش سرعته ی دستی كه از مدل كوروت LS3 به عاریت گرفته شده سود می برد .

این موتور به سیستم مدیریت فعال سوخت مجهز است كه در مواقع لزوم چهار سیلندر موتور را از كار می اندازد و به كاهش مصرف سوخت كمك می كند .

مدل LS3 ( كه جزئی از مدل SS است ) می تواند حداكثر 420 اسب بخار قدرت و 408 پوندفوت گشتاور تولید كند .  مدل L99 نیز 395 اسب بخار توان و 395 پوندفوت گشتاور ایجاد می كند .

فاصله ی بین دو محور این خودرو برابر 285 سانتیمتر و طول كامارو برابر 481 سانتیمتر است كه  از فورد موستانگ طویل تر و از دوج چلنجر كوتاهتر  است .

همانند موستانگ كامارو یك خودروی چهار نفره است ولی چلنجر برای پنج نفر سرنشین طراحی شده است .

كامارو بر روی پلاتفرم بهبود داده شده ی هولدن كه " زتا " نام دارد پایه ریزی شده و فنربندی های عقب نیز از نوع مولتی لینك مستقل می باشد .

 

 

گونه ی شش سیلندر این خودرو با پكیج FE2 عرضه می شود كه شامل كاهش ارتفاع فنرهای جلو به میزان 2/22 میلی متر و فنرهای عقب به اندازه ی 7/21 میلی متر می گردد . میله ی ضد غلطش برای جرخ های عقب نیز عضوی از این پكیج است . این خودرو با رینگ های استاندارد 18 اینچی عرضه می شود در حالی كه رینگ های 19 و 20 اینچی نیز آپشن هستند .  تایر پایه نیز از نوع بی اف گودریچ  چهار فصل به ابعاد P245/55R18 است .

پكیج FE3 نیز شامل كاهش ارتفاع فنرهای جلو به میزان 23 میلیمتر و رینگ های 20 اینچی و میله ی ضد غلطش است . تایر در نظر گرفته شده برای این پكیج كه از نوع پیرلی پی زیرو میباشد دارای ابعاد 45/245  در جلو و 75/245 در عقب می باشد .

سیستم ترمز مدل RS با SS  نیز متفاوت است به طوریكه مدل پایه باتك پیستون و دیسك ترمز 6/12 اینچی در جلو و 4/12 اینچی در عقب عرضه میشود و مدل SS با چهار پیستون و دیسك های ترمز 14 اینچی در جلو 6/13 اینچی در عقب به فروش می رسد .

شورلت وزن كامارو را به 1700 كیلوگرم رسانده است در حالی كه تقسیم وزن به صورت 48/52 بین دو محور جلو و عقب صورت گرفته است .

 

پایان سخن :

 

كامارو جزء معدود اتومبیل های آمریكایی است كه از نسبت حجم به قدرت مناسبی برخوردار است ( 6/3 لیتر و 300 اسب بخار ) و این امر در كنار ظاهر جذاب و هجومی این خودرو فروش مناسبی را برای آن متصور می سازد .

این خودرو در فصل اول سال 2009 وارد بازار شده و 10 ماه بعد نیز مدل كانورتیبل به آن اضافه شد.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : ramin moeini
ت : سه شنبه 12 مهر 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');